::mAdAm bLoG nIh::

My photo
pemilik blog ni : wahilah bt mohd haris panggil je : biase member panggil wa jerp~ umur aku : saban ta0n bertukar2... d.o.b. aku : bulan last,ujung taon,1919 aku berasal dari..: hutan melintang,perak pesanan tok korang~ suke at blog aku...korang boleh stay~ ta suke?..blah jea!!jangan banyak bunyi..~ cHilLax~grrr!!!

Tuesday 24 April 2012

✿~ Merindu itu mudah..
✿~ Dirindui itu istimewa..
✿~ Yang merindu sentiasa merana..
✿~ Yang dirindui tidak pernah mengetahui..

p/s : Izinkan aku MEMBAHAGIAKANMU dalam diamku, bukan sahaja dengan cinta tetapi dengan IMAN DAN TAQWA..♥♥



✿~ hari ini kita masih bersama..esok kita mungkin akan terpisah..
✿~ hari ini kita sihat..esok mungkin kita tiada lagi di dunia..
✿~ hari ini kita kaya..esok mungkin kita akan miskin..
✿~ hari ini kita mencintai..esok mungkin kita membenci..
✿~ hari ini dia datang..esok mungkin dia pergi..

p/s : Sekiranya esok yang kita harapkan TIDAK MENJADI..sekurang-kurangnya kita tidak akan MENYESAL jika kita melakukan apa yang kita inginkan hari ini..kerana esok PASTI ADA tetapi esok itu BELUM TENTU untuk kita..♥♥



✿~ Jangan sesali apa yang telah pergi..
✿~ Jangan tangisi apa yang telah tiada..
✿~ Jangan terus menerus menyiksa diri..
✿~ Jangan terus hanyut dalam kesedihan..

tetapi BANGKITLAH dan BINA kembali apa yang telah tiada..



✿~ Dalam diam, kamu LIHAT facebook dakwah dia..
✿~ Diam-diam, kamu TERTARIK dengan penulisannya..
✿~ Diam-diam, kamu SUKA gaya bahasanya..
✿~ Diam-diam, kamu MINAT dengan cara penyampaiannya..
✿~ Diam-diam, kamu COPY status di wallnya..
✿~ Diam-diam, kamu IKUTI perkembangannya..
✿~ Apa pun kamu buat, dalam diam saja..

Kamu diam dan terus berdiam kerana diam menjadi PILIHAN, untuk KEBAIKAN diri kamu sendiri..



Aku semakin mengerti, ‘JARAK’ ini bukan untuk menghukumku..tetapi ‘JARAK’ ini untuk MENJAGA aku dan dia..

✿~ Dengan ‘JARAK’ ini aku dan dia berjanji untuk BERUBAH menjadi yang lebih baik..
✿~ Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MEMPERBAIKI cinta kepada Ilahi..
✿~ Dengan jarak ini aku dan dia berjanji untuk MENCINTAI Pencipta kami lebih dari segalanya..
✿~ Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MENDALAMI Islam hingga ke akar umbi..
✿~ Dan Dengan JARAK ini jua aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti, aku dan dia akan LEBIH BERSEDIA untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai..

p/s : Terima kasih ya Allah kerana memberi PELUANG kepadaku melalui jalanMu ini..terima kasih kerana memberikan JARAK itu kepada aku dan dia..♥♥



Saat kita MENGETAHUI dia bukan jodoh kita..jika ternyata bukan, JAUHKAN kami dengan hati-hati..JARAKKAN kami tanpa merasa tersakiti, PISAHKAN dan bantu kami menemukan PENGGANTI..

p/s : Biar hati yang satu itu RETAK menjadi dua untuk seketika kerana apabila sudah sampai jodohmu, DUA HATI akan bertemu dan MENJADI SATU..sehati, sejiwa, seiman dan seakidah..♥♥



#jikatidaktertulisdiamilikku ,
  makatidakmungkindiamenjadibelahanjiwaku .
  ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

No comments:

Post a Comment