::mAdAm bLoG nIh::

My photo
pemilik blog ni : wahilah bt mohd haris panggil je : biase member panggil wa jerp~ umur aku : saban ta0n bertukar2... d.o.b. aku : bulan last,ujung taon,1919 aku berasal dari..: hutan melintang,perak pesanan tok korang~ suke at blog aku...korang boleh stay~ ta suke?..blah jea!!jangan banyak bunyi..~ cHilLax~grrr!!!

Sunday 25 March 2012

jodoh itu rahsia ilahi ♥

oke ! hari nih post aku berkisar tentang jodoh ! tetiba jekk aku nak post menda yang agak matang nih . ta tau nape . . . maybe sebab pepagi buta tadi member ngokngek aku yang tersayang call aku sebab keliru sal boyish die . cyap tanye pendapat aku tentang jodoh ! haha ! aku idak lhaa nak cakap aku neii matang ke hape . tapi jodoh bagi pendapat aku , agak kompleks lhaa . laen orang laen care . laen pegangan . kan kan kan ? ! 


♥wanita,jangan terlalu menggilai seseorang yang belum tentumenjadi hakmu yang sah
konteks jodoh neii meme agak susah lhaa nak tafsir ! sape kite nak tau sape jodoh kite kan ? kite tade doraemon macam nobita ade tu . kalau ade mesti semua dah tau mase depan kite . berapa anak kita . bile ajal kite . kan ? tipu lhaa kalau ade kemudahan macam tuhh kome pakat ta nak gune ! haha ! sebab kalau ade kemudahan macam tuhh , aku nak gune . nak tau berapa ramai cicit aku . bhahaha . ramai orang bercakap JODOH ITU RAHSIA ALLAH . . . tapi kome paham ke ape sebenarnye yang di sampaikan ? aku pon ta bape nak paham sanadd . tapi ikot ape yang aku paham lhaa kan , tak ade sape tau dengan sape jodohnye sampai lhaa saat jodohnye sampai . hehe . ye lhaa . kalau ade orang tau sebelum masenye , mesti kome akan cari dorang kan ? sanggup berpindah ke negara laen semata nak dekat ngan jodoh sebenar kita . haha . jangan tipu . . . hal nihh member aku dah ngaku sendiri . bukan satu . bukan dua . tapi tiga empat lima puloh orang suda akuinye . 


tapi jangan lhaa pulak kite tak sedar . jangan terlalu leka dengan menumpukan kepada hal jodoh akan datang . sebab hidup kite neii ade life path nyer . kome tau tak life path tuhh ape ? alaa . cam life cycle tuhh lhaa . KADANG DI ATAS KADANG DI BAWAH . haa . tuhh contoh perumpamaan aku .haha . sape antara kome semua yang langsung tak pernah berkapel kerana menantikan jodoh daripada ALLAH ? tanpe berkapel n mampu melawan gelodak duniawi ? . . . aku percaye tak ramai yang mampu buadd macam tuhh . at least mesti akan ade orang yang korang syiokk diam_2 kan . kalau syiokk kerana agama , ALHAMDULILLAH ♥ ♥ ♥ aku doakan kome berbahagia . . .


tapi how jekk bagi orang yang masih menunggu jodohnya ? selami hati sendiri . tanya jiwa . siapakah kamu ? gerangan apekah kamu ? kerana telah tertulis sejak azali . . . WANITA YANG BAIK UNTUK LELAKI YANG BAIK MANAKALA LELAKI YANG BAIK UNTUK WANITA YANG BAIK . . . jadi kalau kamu dari kalangan yang sebaliknya , berubah lhaa agar mendapat yang lebih baik untuk keturunanmu ♥ hurmm . . .tapi yang sedia ade <mencari sendiri> jangan pulak kome bace post nihh terus mintak clash ngan buah hati kome yekk . aku tak mengajar kome putus hubungan . tak terlintas pun . sebab bagi aku , orang yang berada di sisi kita sekarang telah di tuliskan 2 fungsi untuk kita . 
               ♥ samaada die meme jodoh kita
               ♥ die di utus untuk menyedarkan kita hakikat sebenar kehidupan


♥luahan kami sebagai wanita♥
hurmm . . . secara logik , kita bercinta dengan 1 matlamat kan ? nak hidup bersama ? . . . betul tak ? tapi matlamat yang murni tuhh tak ramai pasangan kekasih masa kini mampu menggenggamnya . kebiasaannya . wanita yang setia akan bertemu lelaki yang kurang setia manakala lelaki yang mencintai seorang wanita sepenuh hati hanya bakal di jadikan pak turut je . betul tak ? tuhh lhaa fenomena sekarang nihh ! jadi untuk sentiasa tenang dalam menghadapi soal hati dan perasaan <jodoh> hendaklah kita sentiasa redha dan tabah dalam menghadapi setiap onak ranjau kehidupan bercinta . ehh ! aku nak share jugak 1 doa yang kawan aku ajar dulu :
YA RABB , SEKIRANYA DIA MERUPAKAN JODOHKU , KAU DEKATKANLAH HATI KAMI DALAM JIHAD AGAMAMU . NAMUN KIRANYA DIA BUKAN DICIPTAKAN UNTUKKU , KAU JAUHKANLAH HATI KAMI . SESUNGGUHNYA KAU TEMPATKU MEMINTA . KAU JUGALAH YANG MAHA MEMAHAMI KEPERLUAN HAMBAMU :


owh ye ! korang mesti ade yang punye kan sekarang neii ? aku cuma mampu berpesan , jagalah pasanganmu sepertimana kau menjaga sesuatu yang kau sangat hargai . sebab kalau di takdirkan dia adalah jodoh mu , kau akan sentiasa tersenyum bahagia . namun kalau di takdirkan kau bersama yang lain , tak ade lah kes berduka lara sangat . berdendam bagai . haha ! bagi aku , kalau kome pandai jage jodoh kome mase nihh , insyallah . . . panjang lhaa jodoh kamu dengan si dia . sekiranya tak ,contohnye asyik nak bertekak je ke . . . saling curang mencurang ke . . . lepaskan lah die mencari kebahagiaannya sendiri . sebab mesti kome tak nak tambah list dose kome membenci seseorang yang pernah kamu sayangi kan ? haha !


akhir kata , aku nihh bukan lhaa manusia yang terbaik cakap bab jodoh nih . tapi post nihh lebih kurang tok kawan_2 aku lhaa .aku just share pendapat aku jek . and kome patut tau . . . kalau hati kome dah ade pemilik , dah ade yang menghuni . . . jangan lah kome mencari penghuni yang laen melainkan penghuni baru lebih baek berbanding sebelumnya . sebab , hati yang mencintai seseorang sepenuhnya tidak akan membenarkan hatinya di usik oleh orang laen walau apepun yang berlaku . kerana , hatimu telah dihuni olehnya ♥ ♥ ♥ 



♥♥♥ hatikudahadepenghunibuatmasenih::sirhanmasrudin:akuharapdieakankekalmenghunihatikusehinggaakhirwaktu♥♥♥

No comments:

Post a Comment