::mAdAm bLoG nIh::

My photo
pemilik blog ni : wahilah bt mohd haris panggil je : biase member panggil wa jerp~ umur aku : saban ta0n bertukar2... d.o.b. aku : bulan last,ujung taon,1919 aku berasal dari..: hutan melintang,perak pesanan tok korang~ suke at blog aku...korang boleh stay~ ta suke?..blah jea!!jangan banyak bunyi..~ cHilLax~grrr!!!

Friday 16 September 2011

tAk TAu MaLu Ke hA???....


hari nihh hari 1 malaysia…sungguh!!sungguh banyak dugaan aku hari nihhh!!!tapi aku lalui ngan redha walau penohh sakit hati…urghhh!!!lalalalala…(mampu lagi aku nyanyi kegirangan)…


selamat menyambut hari satu malaysia
bermulanya perjalanan pulang ke kampong halaman ::


menunggu bus taman cempaka è medan kidd

aku menaiki bas ke MEDAN KIDD…yelaaa…bus balik ke teluk intan kan kat medan kidd…( aku dari taman cempaka,ipoh ) …tunggu dekat kematu gak lahh bon**t nihh…dekat sejam wooo!!!perghhh…tapi tak ape…demi balik kampong jumpa family kan??...gagah jugak laah rasa walau agak mati akal kire kereta moto yang lalu…tepat 9.26… ( mengikut kate budak dok sebelah aku lahh…yea…aku mane ade jam nihh…maklumler…bajet lari )…naik je bus aku pun bayar…nihh ler dialog aku ngan uncle tiket tuhh…
                “mau pigi mana meyhh??...”
                “medan kidd”…
                “aiseyhh…bukan mau cakap apa…bus talak boleh masok itu kawasan maa…semalam aa…wa           tunggu inam jam baru boleh jalan…aiyakk!!jammed!!you olang kena jalan kaki…masuk kidd sendili…”
                “then,bus nih berenti mane nanti uncle?”
                “super kinta…lu jalan kaki je,dekat maa…turun dekat itu mejid,jalan sikit sudah sampai…kasi badan exersize sikit leeehh”
Ceit!!taw la badan aku extra daging…men kasar Nampak uncle nihh??!hahhahhaa…hakikat…so…tak marah la aku..so…aku dengan tenang naik bas tu…tetibe menyirap darah aku…dalam hati…”ehh!!ni bukan dekat!jaoh lagi nihh nak sampai kidd…adeshhh!!!setengah jam jalan kaki la alamatnye…redha jea”...tetibe aku berpikiran positis…t<<tak pelahh…kurus sikit aku>>


Dalam bus     ( ipohèteluk anson…. )

Aku ditakdirkan duduk sebelah mamat keding…at least muka tak macam penyamun,so…aku ok jea…tak mintak tukar tempat.maybe umur dalam 28-29 camtu kot…tapi cam lagi tue…maap ler…aku tak usha ponn ic mamat nihh…hehhhee…memule uhh aku tertido…lame la gak.da x tak de benda nak wat dalam bus,tido jea…tak kan lahh aku nak men netball lak kot kan??...tengah aku tido bermimpikan perkahwinanku ngan anak raja..(jangan jeles)…aku rase samtin panas kat peha aku…so…aku pon membukakan mata kepala aku…dan alangkah terperanjatnya diriku…tangannya berada di atas peha berlemak ku…ceitt!!pantang betul aku kene sentuhh ngan ha**m jadah nihh!!aku tengok die…die macam tido…so…aku tolak jea tangan die.sangkaku die terlelap and terlesak kot…so,aku pon sambung tido lekk!!sampai dekat area Kampar…aku terjage lagi sekali sebab rase macam ade orang pegang pinggang aku…aku tengok mamat keding uhh…tersenyum je pandang aku!!eyhh!meme nak kene nihh…aku bercakap ngan beg laptop aku!!…aku pon tepis tangan die n bagi warning…

 “KAU BUAT LAGI SEKALI...MEME TAK JEJAK KAKI KO KE KAMPUNG KANG!!!”

Die tersengihh je sambil menarik beg yang dari tadi atas ribe die…aku terkejot kottt!!!!korang rase ape yang aku Nampak??....boleh teka tak??....kalau boleh teka…korang meme OTAK BLUE…lo tak bolehh…korang meme lampi!!kihhkihhkihh…die dengan tak malunye…MELAN**P kott!!aiseyhh!! tak tau malu ape??!!!wat tambah dose aku jela!!!!tapi yang aku pon bengong gak kadang-kadang uhh!yeahh…aku meme tak suke jage pot orang laen nihh....so,aku biar jea die teruskan aktiviti mase lapang die uhh sambil aku dok jaoh2…sumpah aku geli!!!...makin aku johh…makin die merapat.so…aku jerit kuat-kuat dalam bus nihh…(suara kuat kalah bunyi kapal selam)..:::

”WOI!KO DAH TAK ADE TEMPAT LAEN KE NAK MELAN**P HA??!!!”

terkejot berook orang dalam bus!!yang tengah tido terus terjage…yang tengah makan…tercabot gigi dorang…dasat gak lahh suare aku punya volume….aku mintak tukar seat…boleh drebar AB-BANGANG tu tak bagi…har**jadahh har**jadahh!!!...bertahan lahh aku sampai teluk intan…dekat je terminal intan…makin macam gamp**g perangai die…urghhh!!!aku warning lagi…

”KO BUAT LAGI…AKU TERAJANG MUKA KO!”

Time nak turun….cepat je die blah…tak tunggu ape pon…orang bersalah…meme cam uhh!!!hurmm…at least…akhirnya aku dapat gak sampai rumahh…tengok mak ayah aku…membebel kat adik aku…whahhahhha…bahagie…bahagie…!!!kan?

Pesanan untok :::::
1st…conductor tiket…urghhh!!!nak kaot untung ponn jangan la menipu…direct la cakap kami kene jalan jaohh…
2nd…drebar bus…thanx la kan wat penumpang macam nihh!orang macam ko la punce banyak kes pelik-pelik taw x!!!
3rd…lelaki ja**ng!!!kau tunggu jea…aku jumpe kau!!!aku sun*t kau lagi sekali!! DASAR NGAITE!!!!!!!

rase nak je terajang korang taw takkk!!

No comments:

Post a Comment